آموزش روش انجام یوگای مغز
نوشته شده توسط : melika

 

یوگای مغز تمرینی ساده و مفید است که به پیچ و تاب دادن و چرخش های پیچیده بدن نیازی ندارد. این تمرین برای افزایش جنبه های سلامتی روح و روان شما و از جمله بهبود تمرکز طراحی شده است. با اینکه اسناد و شواهد قوی و معتبر برای اثبات اثربخشی یوگای مغزی زیاد نیستند؛ اما خیلی ها معتقدند افراد مختلف از جمله کودکان و نوجوانان بیش فعال، افراد سالخورده، بیماران مبتلا به اوتیسم و افرادی که دچار اختلال کم توجهی/ بیش فعالی (ADD / ADHD) هستند می توانند از مزایای این تمرین بهره مند شوند.

یوگای مغز شامل فعالیت های ساده ای مثل گرفتن گوش ها و اسکات زدن می شود. با کمی تلاش شما هم به راحتی می توانید از تاثیرات فوق العاده یوگای مغز برخوردار شوید.

بخش اول: در موقعیت مناسب قرار بگیرید
۱- بر اساس سنتان در جهت صحیحی قرار بگیرید. کسانی که یوگای مغزی کار می کنند معتقدند جهتی که به سمت آن تمرینات را انجام می دهید تاثیر بسیار زیادی روی انرژی و تمرکز شما دارد. برای خیلی افراد ایستادن به سمت شرق جهت مناسبی است؛ اما اگر مسن هستید بهتر است رو به شمال بایستید.

اگر از جهتی که در آن هستید اطمینان ندارید از قطب نما استفاده کنید. برخی تلفن های همراه هوشمند برنامه قطب نما هم دارند. می توانید خودتان هم اپلیکیشن قطب نما را دانلود و استفاده کنید.

۲- همه زیورآلاتتان را کنار بگذارید. یوگای مغز به تمرکز زیادی نیاز دارد؛ برای همین باید قبل از شروع تمرین هر نوع زیورآلاتی که دارید از خودتان جدا کنید و کنار بگذارید.

ادامه مطلب...





:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: